איך מעבירים סחורות ומשלוחים לחוץ לארץ ?מה הם הקשיים שבהעברות אלו? איזה ידע נדרש על מנת לבצע שילוח בינלאומי ? מי מורשה להעביר סחורות לחוץ לארץ?

כול השאלות האלו ועוד הרבה שאלות אחרות עולות ונשאלות ברגע שיש צורך בהעברת סחורה כול שהיא אל מעבר לים ,שילוח בינלאומי הוא מקצוע ככול המקצועות שמצריך המון ידע וניסיון, עמידה בלחצים וקשרים עם המון גורמים בכול רחבי העולם לעיתים גם עם מדינות איתן אין למדינת ישראל יחסים דיפלומטיים תקינים, תיאומי העברת סחורות בשילוח בינלאומי מצריך תמרון בין הרבה גורמים ותחרות שאי היכולת לבצע את זה כמו שצריך עלול לעקב סחורות ועסקאות.
 


 
איך מתבצע שילוח ?
התהליך של העברת סחורה מעביר למעשה את הסחורה מגורם אחד לגורם שני על פי סדר מסוים אותו נרצה לפרט במאמר זה.


 
ראשית כול הכול מתחיל באותו שולח של הסחורה שזה יכול להיות בעל הבית של חברה מסוימת או אדם פרטי שמעוניין בהעברת דירתו.
 
 
לאחר מכן הכדור עובר אל אותה חברת שילוח בינלאומי שהיא למעשה אמורה לתאם את כול תהליך העברת אותה סחורה כולל כול התיאומים, יעוץ נכון ויעיל לגבי האפשרויות העומדות בפני אותו שולח.
 
 
התהליך מלווה בהתחשבות באפשרויות הכלכליות העומדות בפניו והתאמת ציפיות והדאגה להעברת הסחורה ליעדה בדרך הבטוחה ביותר והמהירה ביותר במידה ויש הכרח בעמידה בלוח זמנים צפוף.
 
 
שלב הבא הוא העברת אותה סחורה אל חברת הספנות, במקרה של העברת ימית או חברה אווירית.
במקרה של צורך בהעברה במטוס.

 
לאחר שנעשו כול הפעולות הדרושות על ידי חברת השילוח בארץ היעד - מועברת אותה סחורה בחברות ההובלה אל היעד, זהו שלב שבו חברת שילוח בינלאומי בדרך כלל שוכרת או מעסיקה מובילים מטעמה למניעת תקלות, אולם ישנם מקרים שבהם בעל הסחורה מוביל בכוחות עצמו אל היעד, בדרך ליעד הסחורה עוברת תחת שליטתם של עוד שני שחקנים חשובים שזה רשות הנמלים בארץ ובחוץ לארץ שהם אמורים לשחרר את הסחורה ורשויות המכס שתפקידם הוא לאשר או לא לאשר את אותה סחורה שנכנסת למדינתם וכול הקשור לעלויות כניסת אותה הסחורה.